Gay Erotic Stories

MenOnTheNet.com

Perjalanan 5

by Niki R


‘Nik…. Mana kau?’, suara Duan jelas kedengaran di talipon.

‘Aku ….. aku ……’, serba salah aku dibuat Duan.

‘Aku! Aku! Di mana kau?’

Aku menghela nafas sebelum menjawab soalan Duan, ‘Aku on the way nak balik kampong.’

‘Balik kampong? Kau dah di KL? Kau dah melawat Yusdi?’

‘A ah… I was there.’

‘Was there?!’

‘Hum hum …. I was’, aku semakin diserang soalan Duan yang bertubi-tubi datangnya.

‘Kau jumpa Yusdi?’

‘Yes I did.’

‘Is he okay?’

‘He was when I left him.’

‘You were with him last night?’

‘Yes I was.’

‘You slept with him?’

‘Um um ……’

‘And you didn’t even call me when you arrived?! Apa dah kena dengan kau ni Nik?? Aku betul-betul tak fahamlah!’, suara Duan mula nyaring di talian talipon. ‘Mula-mula kau belah balik kampong begitu saja. Aku kau tinggalkan menjawab semua soalan Latiff. Kemudian kau datang ke KL senyap-senyap, kau tidor dengan Yusdi, kemudian kau balikpun senyap-senyap. Kau dah kena rasuk dengan apa ni Nik??!! Hantu apa yang dah rasuk kau??!!’

Aku diam tidak menjawab serangan dari Duan kerana sesungguhnya aku sendiri tidak tahu apa yang hendak aku katakan. Apa lagi yang hendak aku jelaskan.

‘Kenapa kau Nik?! I’ve never seen this side of you before Nik. Apa yang dah jadi dengan kau Nik?’

‘I don’t have anything to explain Duan.’

‘You don’t have anything to explain? That’s it?’

‘Look I’m sorry if I have put you in a difficult situation, I’m so sorry, I really am.’

‘You are so irresponsible Nik. You better turn back to KL now, and I mean it.’

‘No I can’t Duan. I can’t and I won’t. I’m sorry.’

‘Banyaklah sorry kau!’, lafaz Duan sebelum talian talipon dimatikan. Aku cuba menghubunginya kembali. Ternyata Duan tidak menyambut panggilanku. Aku keraskan hati dan terus memandu menuju ke destinasiku. Marah Duan pasti reda dua tiga hari kemudian. Latiff tidak perlu tahu aku ke KL. Latiff tidak perlu tahu di mana aku sekarang. Biarlah aku bebas lepas dari semua belenggu ini. Biarkanlah aku melupakan semua masa laluku. Biarkanlah aku dengan hidup baruku.

Aku sampai di rumahku bila hari telah menginjak malam. Lama aku di dalam kereta sebelum enjin kumatikan. Beg pakaian yang seharusnya menjadi bekal semingguku aku biarkan saja di dalam kereta. Malas rasanya mengangkatnya masuk. Kalau bawa masuk aku terpaksa unpack lagi. Biarlah. Esok Suhaimi atau Yuri boleh lakukan.

Setelah memberi salam ke rumah yang kosong tak berpenghuni aku melangkah masuk ke ruang tamu. Mungkin Yuri atau Suhaimi yang sengaja menyalakan lampu di ruang tamu ini. Rumahku kosong. Sepi. Aku diserbu perasaan sepi secara tiba-tiba. Sesepi rumahku yang tak berpenghuni. Kata-kata Yusdi bermain di fikiran. Pujuk rayunya masih segar di ingatan. Renungan sayu matanya masih terbayang-bayang di fikiran. Pada masa yang sama kata-kata Duan menghantui fikiran. Apa benarkah aku telah berubah? Apa yang sebenarnya berubah? Apa yang harus aku lakukan? Apakah jalan yang terbaik bagiku? Aku melangkah masuk ke kamar tidur dengan lesu. Keletihan memandu bersendirian dicampur dengan persoalan yang aku sendiri tidak punya jawapan membuatkan aku tidak bermaya. Terduduk di birai katil aku di serang rasa sendu yang teramat sangat. Aku tidak tahu kenapa tiba-tiba rasa sendu itu datang. Kenapa sendu itu tiba-tiba melanda. Aku benar-benar tidak tahu. Aku bagaikan kehilangan sesuatu. Anehnya aku tidak tahu apakah sebenarnya yang aku kehilangan. Apa kena dengan aku ini? Rasa sendu itu bergerak dari hati terus ke kerongkong, menyekat pernafasanku. Dadaku menjadi sebu. Airmata menitis di pipi dengan sendiri. Aku melepaskan esak tangis sendirian di dalam kamar. Tak siapa yang tahu. Tak siapa yang pernah mengerti. Airmataku semakin laju turun ke pipi. Esakanku yang perlahan mulai menjadi keras. Ingin sekali aku lepaskan semua kesedihan yang bersarang di hati. Biarlah malam ini aku menangis dengan sepuas-puasnya. Biarlah aku lepaskan semua tangisan yang terpendam selama ini. Esok aku tidak mahu menangis lagi. Esok aku tidak mahu lagi didekati rasa pilu. Esok akan kubuang semua kepiluan ini jauh-jauh. Akan kulontar jauh-jauh.

Aku hampir melompat dari katil tatkala merasakan bahuku disentuh dari belakang.

‘Kenapa Usu?’, terdengar suara Yuri di belakangku sambil tangannya menggapai suis lampu dan dinyalakannya.

‘Masyaallah Yuri! Terkejut Usu. Apa kau buat sini?’

‘Yuri tertidur. Kenapa Usu menangis?’, Yuri bergeser dari baringan mencari ruang menatap wajahku. Aku mengelak. Tentu buruk rupaku tatkala menangis meraung-raung begitu! Yuri memeluk aku dari belakang. Kepalanya disandarkan di tengah belakangku. Aku menggenggam kedua belah tangannya. Pelukannya sedikit sebanyak meluakkan resah yang bersarang di hati.

‘Dah lah. Usu tak apa-apa. Go back to sleep.’

Yuri melepaskan rangkulannya seraya berbaring. Aku berpaling melihat sinar matanya yang merenung wajah kusamku. Aku turut merebahkan diri merenung siling. Yuri kembali memeluk aku dari sisi. Pelukannya aku balas sambil tanganku menepuk-nepuk bontot pejalnya. Yuri semakin mengemaskan rangkulannya. Kakinya bagai ketam mengepit kedua kakiku. ‘Usu bijak, Usu pandai. Tuhan lengkapkan Usu dengan pemikiran yang bagus. Tentu Usu boleh selesaikan apapun masalah Usu.’ Yuri tiba-tiba berkata. Dia tiba-tiba mencium pipiku sekilas. ‘Yuri sayang dengan Usu.’ Pipiku diciumnya lagi. Jari jemarinya mengusap wajahku, membersih sisa airmata yang berbekas.

‘Dah la. Tidur. Usu tak apa-apa’. Aku menepuk-nepuk punggungnya dengan penuh kasih sayang. Yuri memejamkan matanya. Sesekali mata bundarnya terbuka melihat wajahku, kemudian dipejamnya kembali.

‘Yuri ……’

‘Apa?’, soalnya dengan mata yang masih terpejam.

‘Bacakan Usu ayat-ayat lazim. Usu nak dengar Yuri baca ………….’

‘Yuri tak pandai.’

‘Bacalah apapun yang Yuri ingat……. apa saja.’ Sejuk rasanya hati mendengar gemersik suara Yuri melafazkan ayat-ayat lazim ke telingaku. Bibirku komat-kamit mengikut bacaan Yuri. Mendengar bacaan Yuri hatiku menjadi bulat. Aku tidak mungkin akan menerima Yusdi kembali dalam hidupku. Aku tidak mungkin akan menerimanya kembali. Tidak mungkin. Sepanjang perhubungan kami aku tidak pernah melihat walau sekalipun Yusdi bersembahyang. Puasanya juga berselang-selang. Bukan aku bermaksud bahawa aku ini terlalu baik. Terlalu sempurna. Bukan pula aku mencari alim ulama. Bukan juga aku mencari pak imam. Tapi biarlah seseorang yang aku cari itu tahu hukum hakam. Yang peka tentang ugama. Sejenak hatiku dihinggapi rasa kasihan kepada Yusdi. Kasihan kepada ignorance nya. Mengikuti lagi bacaan Yuri dari ayat ke ayat hatiku menjadi damai. Dan dalam kedamaian itulah aku terlelap. Aku tidak tahu bila Yuri tertidur. Bila aku sedar keesokan paginya Yuri masih lagi memelukku.

II

‘Nervous?’

‘A ah …… sikit.’

Aku merenung wajah cemas Yuri. Pun terlihat semangat yang membara di balik sinar mata anak muda yang berdiri di hadapanku. ‘Bagi semua yang Yuri ada. Jangan fikirkan sangat soal kalah atau menang. Yang penting Yuri dah mencuba sedaya upaya. Yang lain serahkan pada Tuhan. Ok?’

Yuri menganggukkan kepala sambil terlompat-lompat di tepi balapan.

‘Have fun okay? Bila dah habis sini kita ke Gunung Kinabalu.’ Mendengar kataku Yuri tersenyum lebar.

‘Okay… go now. Usu sokong dari sini.’ Aku yang duduk di tempat duduk penonton sebenarnya lebih cemas dari Yuri. Malah aku rasa tahap gementarku melebihi dari Yuri. Aku pernah berada di tempat Yuri. Pernah ikut berlumba lari hingga sampai ke peringkat MSSM. Aku masak sangat apa yang dirasai Yuri kini. Dan aku juga tahu perasaan gementar itu akan hilang tatkala mendengar tembakan pistol pelepasan. Saat kakiku mula mengorak langkah semua perasaan cemas itu secara automatis lenyap. Yang ada di fikiran cuma menghabiskan larian sepantas yang mungkin. Demikianlah tahun demi tahun, wajah yang sama kutemui saban tahun kembali bertanding. Aku duduk terpaku tatkala melihat Yuri memulakan acaranya. Suhaimi yang ikut bersamaku yang lebih sorakannya. Ikut melompat sambil berteriak memberi semangat hingga timbul urat-urat di lehernya tatkala dia berteriak nyaring. Yuri cuma mendapat tempat kedua. Pun aku cukup berbangga dengan pencapaiannya. Mendapat tempat kedua di pertandingan sebesar begitu sudah di kira bagus. Bertanding dengan peserta dari seluruh negara dan mendapat kedua pula adalah satu pencapaian yang boleh dibanggakan. Seperti juga aku Yuri cuma seorang anak kampong. Latihannya cuma berlari dari satu batas ban ke batas ban yang lain. Endurance trainingnya tatkala turun ke sawah atau ke ladang membantu orang tuanya. Kerja-kerja kampong itulah trainingnya yang utama. Tidak ada fancy equipment seperti di bandar-bandar besar.

Usai acara Yuri aku dan Suhaimi beredar pulang ke hotel. Aku tidak betah lama-lama di situ kerana cuaca yang panas. Biarlah Yuri dengan kawan-kawannya. Aku tidak mungkin mengekorinya setiap waktu. Aku tidak lagi menunggu acara penutupan majlis. Biarlah Yuri bergembira dengan rakan-rakannya.

‘Singgah minum Nik?’

‘Boleh juga. Kita makan teruslah.’

‘Tak nak makan di hotel?’

‘Boringlah Mi hari-hari makan di hotel.’

‘Di mana?’

‘Kita cuba food court di CentrePoint dah la.’ Setelah seminggu berada di Kota Kinabalu aku kira aku sedikit mahir dengan tempat-tempat dan jalan-jalan di sana. Paling mengejutkan aku, kebanyakkan barang-barang di sana lebih mahal berbanding KL. Aku hairan bagaimana mereka yang bergaji rendah boleh survive di sana. Paling aku tak tahan tatkala anak-anak kecil yang berebut-rebut mahu polish kasutku walaupun tatkala itu aku cuba memakai sandal. Apa yang mahu di polish? Perasaan kasihanku melihat mereka bertukar menjadi annoyance yang teramat sangat. Kukira mereka bukan rakyat Malaysia. Mungkin anak-anak pendatang dari Filipina.

Aku juga mengambil kesempatan itu melawat teman lamaku Joseph di Penampang. Dia teman se kolejku dulu. Kebetulan ada majlis perkahwinan. Aku ikut sama menari tarian sumazau sebagai menghormati majlis. Ikut sama minum lihing sebagai menghormati majlis. Joseph sudah terkebil-kebil matanya, mungkin terlalu high.

‘Kau pakai my car saja Nik. Lebih baik dari kau menyewa. Kau masih boleh drive ka?’

‘Boleh … kalau tak second driver kan ada.’

‘Nik …. My brother Bonnie sukakan kau.’

Aku ketawa mendengar ucapan Jo. ‘Maybe next time Jo. Kali ini aku berteman.’

‘Bila kau nak kawin Jo?’

‘Tak ada orang masuk meminang’.

‘Itulah kau ….. janganlah letak mas kahwin tinggi sangat walaupun kau studi sampai ke Uni.’

‘Apa boleh buat Nik …. adat ba!’, kami sama-sama ketawa dengan lawak bodoh kami. Sepanjang pengetahuan aku gadis-gadis dari Penampang di kira paling mahal mas kahwinnya apatah lagi bagi mereka yang berpelajaran tinggi. Sebagai menghormati majlis juga aku terpaksa menyanyi bersama live band petang itu tatkala Jo yang sedikit mabuk mula mengumumkan namaku melalui pembesar suara. Suhaimi bertepuk-tepuk girang mengikut nyanyianku. Wajahnya kemerahan. Mungkin pengaruh lihing yang diminumnya. Aku cuma minum pusingan pertama sebagai tanda hormat. Round ke dua aku tolak dengan baik.

Malam itu Suhaimi kembali mencumbuiku. Kami berasmara melupakan segala resah yang melanda. Segala resah aku terhenti tatkala bibir Suhaimi menyedut puting tetekku. Giginya menggigit-gigit manja puting tetekku. Aku mendesah berahi tatkala lidah dan bibirnya menghisap sekitar tetekku hingga lebam kemerahan. Aku kalah diperlakukan demikian oleh Suhaimi. Aku kalah namun aku puas. Leherku dijilat dan dicumbuinya sepenuh rasa. Aku membalas dengan mencium bibirnya dengan rakus. Lidahku melumati lidahnya sedang tanganku meramas-ramas dan mengocok batang pelir Suhaimi yang panjang dan besar itu menambahkan berahi Suhaimi. Suhaimi juga ikut mendesah berahi tatkala bibir dan lidahku hinggap di kepala pelirnya. Aku kulum perlahan-lahan kepala pelirnya yang semakin mengembang dengan ganas di dalam mulutku. Aku cium dan jilat sekitar kepala pelirnya hingga terasa titisan air mazinya yang bercampur dengan liurku. Dan tatkala mulutku menelan seluruh batang pelirnya hingga ke pangkal Suhaimi memanggil-manggil namaku dengan suaranya serak dan garau. Jemariku bermain-main dengan bebola buah zakarnya yang besar dan melandur. Airmataku mulai mengalir tatkala Suhaimi mengenjut-ngenjut pinggulnya hingga aku merasakan kepala pelirnya menyentuh anak tekakku berkali-kali. Sewaktu aku naik ke atas badannya Suhaimi mengangkang kakinya seluas-luasnya. Tangannya memegang batang pelirnya mengacukan ke arah lubang pantatku yang mulai menelan sedikit demi sedikit kepala pelirnya yang basah dengan liurku hinggalah aku merasakan bulu-bulu pelirnya mencium punggungku. Tidak kira untuk yang ke berapa kalinya kami bersatu aku masih merasakan kesakitan di saat-saat awal Suhaimi penetrate aku. Jemari kami bersatu tatkala Suhaimi mulai menggoyang keluar dan masuk batang pelirnya ke bontotku. Kami sama-sama mendengus kesedapan. Manik-manik peluh mulai hinggap di tubuh. Kami sama-sama tenggelam dalam puncak berahi. Berkali-kali aku menundukkan wajah mencium bibir berahi Suhaimi. Tangannya sesekali membelai seluruh tubuhku. Sesekali menampar-nampar punggungku. Semuanya meningkatkan lagi tahap ghairah berahi kami. Aku seakan tidak puas menatap wajah tampan Suhaimi dengan matanya yang kuyu dilamun berahi. Bagaimankah lelaki yang segagah dan setampan ini bisa jatuh ke pelukanku?

Suhaimi kemudian mencabut batang pelirnya. Kosong terasa lubang pantatku tanpa di isi batang pelir Suhaimi yang telah menimbulkan rasa sedap yang teramat sangat kepadaku. Badanku dibalikkannya hingga aku jatuh meniarap di atas katil. Walaupun berat terasa nikmatnya ditindih badan kekar Suhaimi. Dia kembali memasukkan batang pelirnya ke lubang pantatku yang bersedia menerima. Terasa sedikit kesakitan di lubang pantatku tatkala Suhaimi merapatkan kangkangan kakiku menggunakan kedua belah kakinya menguis dan mengepit kakiku. Giginya menggigit-gigit cuping telinga dan leherku diciumnya lagi. Sesekali bahuku digigitnya tatkala dia merasakan kenikmatan yang teramat sangat. Aku semakin letih mengemut-ngemut lubang pantatku setiap kali merasakan tujahan dan tarikan batang pelir Suhaimi. Aku juga tak henti-henti mendesah. Sesekali menyebut-nyebut dan memanggil-manggil namanya.

Suhaimi sekali lagi mencabut batang pelirnya dari lubang pantatku. Dia memegang tubuhku mengarah aku berbaring mengadapnya. Aku membalikkan badan terkangkang menyambut tubuhnya ke dalam pelukanku. Bibirnya kembali bertaut dengan bibirku seiring dengan batang pelirnya yang kembali berlabuh di pantatku. Kakiku yang terkangkang kuletakkan di bontot Suhaimi yang padat dan keras. Setiap kali dia menujah batang pelirnya aku ikut menekan bontotnya dengan kakiku. Biar tusukannya lebih dalam. Aku juga tahu, jika Suhaimi menyetubuhi aku dari depan dia sudah hampir sampai ke kemuncaknya. Dia mahu melihat wajahku setiap kali dia memuntahkan airmaninya. Kadang-kadang dilepaskan di luar. Kadang-kadang dilepaskan di dalam tubuhku. Dada kami yang licin dibasahi peluh bersatu tatkala Suhaimi semakin mengencangkan hayunan batang pelirnya. Mataku terpejam merasakan kenikmatan disetubuhi Suhaimi. Dia memelukku dengan kemas. Dia semakin laju menghentak batang pelirnya hingga bergegar katil. Nafasku kencang turun naik setiap kali Suhaimi menujah batang pelirnya ke bontotku. Aku lebih dahulu sampai ke puncak. Tidak lagi mampu menahan kenikmatan setiap kali batang pelir Suhaimi menyentuh prostate ku bertalu-talu. Suhaimi memelukku dengan lebih kemas dan menghentak batang pelirnya ke lubang pantatku dengan kuat apabila merasakan kemutanku tatkala aku memuntahkan airmaniku. Dia diam tak bergerak tatkala aku merasakan dia memuntahkan air maninya ke dalam tubuhku, dan kembali menghentak punggungku setiap kali dia memuntahkan air maninya. Berkerut dahinya setiap kali dia memuntahkan airmaninya ke dalam diriku. Bibirku diciumnya lagi. Seperti biasa batang pelir Suhaimi tetap tegang walaupun sudah melimpahkan airmani. Batang pelirnya tetap terpacak di lubang pantatku sedang dia masih tetap menciumku, bertemu lidah mengulum lidah. Aku memeluk Suhaimi, menyembam mukaku di dada bidangnya yang keras.

Kami sama-sama terdampar keletihan. Suhaimi menarik aku ke pelukannya. Sebelah tangan dan bahunya menjadi bantalku melabuhkan kepala. Tanganku kembali membelai dan bermain-main di dada bidangnya. Seketika aku berlari ke kamar mandi mencuci apa yang patut. Aku kembali dengan tuala basah di tangan. Tubuh Suhaimi aku lap. Batang pelirnya yang tadi memberikan aku kenikmatan juga aku lap. Suhaimi hanya memerhatikan aku yang sedang duduk di celah kangkangnya.

‘I love you Nik. Ingat tu’, ujar Suhaimi. Seperti biasa aku tidak menjawab tatkala dia menyatakan sayang kepadaku. Tidak tahu apa yang hendak aku katakan sebagai balasan.

‘Mi …….’

‘Hmmmm…….’ Suhaimi masih memejamkan matanya. Keletihan.

‘Kenapa aku Mi?’

‘Kenapa kau?’

‘Kenapa aku? Kenapa tidak perempuan lain?’. Suhaimi diam membisu tidak membalas pertanyaanku.

‘Kau tidak ada cacat celanya Mi. Kau sempurna sebagai seorang lelaki. Kenapa aku yang kau cari?’

Suhaimi masih diam tidak membalas soalanku. Sebaliknya tanganku digapai lantas dibawa ke bibirnya dan dicium dengan perlahan. Aku kembali berbaring di pelukannya. Bibirku kemudian diciumnya sekilas. Enaknya berada di rangkulan seorang lelaki. Enaknya diri bila disayangi.

‘Nik …. aku tahu di hati kau ada orang lain. Aku tahu aku hanya menumpang. Aku juga faham kau berusaha menerima aku. Aku hargai sangat effort kau tu. Bukan aku tak sensitif Nik. Sejak aku bertemu kau, bersama kau, aku gembira sangat. Kau masih ceria bagai dulu tatkala bersama aku. Kau pandai menjaga hati aku, mengambil hati aku. Aku gembira dengan kau. Apa lagi yang aku perlukan? Aku sudah 3 kali putus tunang Nik. Cukuplah.’

‘Aku minta maaf Mi. Aku tak boleh melupakan dia.’ Aku kembali memeluk Suhaimi.

‘Aku tahu.’ Suhaimi kembali membalas pelukanku. Dia mencium ubun-ubunku. Rambutku yang jatuh di dahi di seka dan dahiku diciumnya.

‘What am I to do Mi?’

Suhaimi melepaskan keluhan seraya memalingkan wajah menatap aku, ‘Keputusan kau. Kau fikirlah sendiri. ‘We go second round?’, bisik Suhaimi lagi sambil menggigit telingaku.

‘No. Esok kita naik Kinabalu. Rebah di tengah jalan karang!.’ Suhaimi ketawa mendengar jawapanku. Aku terlena dalam dakapan Suhaimi. Sesekali terasa bibirnya mencium pipi, dahi dan tanganku. Bertalu-talu. Aku biarkan saja kerana aku terlalu letih untuk membalas.

Setelah menjemput Yuri di tempat penginapannya kami memandu terus ke Ranau menuju ke Taman Negara Kinabalu. Dapatkah puncak Kinabalu kami tawan? Bolehkah aku? Setelah mendaftar nama dan mendapatkan khidmat tour guide kami bergerak menuju ke Timpohon memulakan pendakian. Yuri berseri-seri wajah penuh dengan keriangan. Mungkin inilah percutian pertama sepanjang hidupnya. Sepanjang jalan aku leka memerhatikan alam sekeliling. Sesekali di pondok rehat aku tak henti-henti berhenti mengisi semula air minuman. Air gunung. Lazat benar kurasakan air dari gunung Kinabalu.

Suhaimi sesekali bertanyakan keadaanku. Samada aku boleh carry on. Setelah sampai di tengah jalan begitu aku rasa tidak ada gunanya lagi berpatah balik selain meneruskan pendakian. Tercengang aku melihat 2 3 orang dengan raga di belakang mengangkut barang dari kaki bukit hingga ke puncak. Yang seorang itu dengan satu tong gas tergalas di belakangnya! Aku semakin letih bertarung dengan altitude tanah tinggi. Aku tidak bimbangkan sangat tentang keadaan Yuri. Aku tahu dia penuh dengan tenaga sesuai dengan usia mudanya.

Lega hatiku tatkala melihatkan tempat penginapan sudah di depan mata. Gunting Lagadan kami tempuhi melepaskan lelah. Berhenti untuk dinner dan tidur sebentar sementara menunggu dinihari untuk menyambung semula pendakian ke puncak. Aku puas kerana sampai ke destinasi. A sense of achievement engulfed me at that time. Yuri terlebih gembira menikmati udara dingin di sana. Keriangannya menjadi-jadi tatkala meminum kopi yang baru dijerang begitu saja. Hatiku ikut berbunga melihatkan keriangan yang terpancar di wajah Yuri. Puas rasa hatiku bila dapat menggembirakan orang lain.

Dipendekkan cerita kami sampai ke puncak Kinabalu keesokan paginya. Saat yang paling indah tatkala melihat matahari naik dari puncak Kinabalu. Suhaimi menggenggam tanganku erat tanpa mempedulikan orang sekeliling di sana. Aku tenggelam dibuai rasa, takjub menikmati keindahan alam yang diciptakan Tuhan.

Cabaran paling getir aku rasakan sewaktu menuruni Kinabalu. Muscle-muscle kakiku sakit semuanya. Kesakitan ini tidak aku rasakan sewaktu mendaki kelmarin. Sesampai di rest house aku terkulai layu di katil. Yuri yang masih cergas buru-buru mengambil minyak angin. Kakiku diurut dan dipicitnya sambil mulutnya becok menanyakan samada aku masih sakit. Suhaimi hanya memerhatikan kami.

‘Yuri pegilah jalan-jalan sekitar kawasan ni Yuri. Usu tak apa-apa. Kitapun tak tahu bila lagi akan ke mari.’

Yuri memandangku sejenak, ‘Tapi Usu sakit. Macamana?’

‘Alah… sakit kaki ja Yuri. Bukan apa-apa.’

Yuri kemudian bergegas ke sana ke mari seolah-olah tak tentu arah mencari sesuatu. Aku terhibur dengan gelagatnya. Suhaimi ikut ketawa melihatkan Yuri.

‘Masih sakit?’ Tanya Suhaimi setelah Yuri beredar. Jemari kerasnya mengurut-ngurut muscle paha dan betisku.

‘Sakit lagi kena rodok dengan kau!’

Suhaimi tersengih mendengar jawapanku.

‘Pergilah Mi tengokkan Yuri. Risau juga aku dia sorang-sorang tu. I’ll join you shortly. Dah kurang sikit dah ni.’

‘You sure?’

‘Yup. Pergilah temankan Yuri. Aku risau biarkan anak orang sendiri di tempat asing.’ Suhaimi masih sempat mencium pipiku sebelum dia juga berlalu meninggalkan aku sendirian. Akhirnya aku telena keletihan ditinggalkan sendirian. Aku hanya terjaga tatkala mendengar hilai ketawa Yuri di selang seli dengan ketawa Suhaimi. Entah apa yang menggelikan hati mereka. Aku ikut tersenyum mendengar derai ketawa mereka.

‘Nah Usu …. Yuri buatkan kopi untuk Usu.’

‘Apa yang Yuri ketawakan?’

‘Tak Usu …. cuba Usu tengok semua makanan yang kita bawa ni, semua dah kembong Usu.’ Aku ikut ketawa melihatkan semua bungkusan makanan yang kami bawa menggelembong plastiknya kerana tekanan tanah tinggi. Nescafe 3 in 1 aku menjadi kembong. Demikian juga semua bungkusan junk food kami.

‘Dah puas jalan?’

‘Dah …. Uncle Mi temankan. Sedap rasa di sini Usu, sejuk.’

‘Ha tunggu nanti malam. Lagi sejuk macam di atas gunung semalam.’

‘Cool ….. nanti kita pasang unggun api ya Usu.’

Malam itu kami bertiga menapak menuju ke restoran makan malam. Langkah kakiku masih perlahan. Suhaimi melengkarkan tangannya di pinggangku. Sesekali Yuri ikut merangkul leherku ke pelukannya.

‘Macamana Usu nak jalan kalau semua orang asyik peluk ni?! Apa lah……?’ Suhaimi lebih dulu ketawa diikuti oleh Yuri mendengar rungutanku. Yuri tentunya seronok bermain dalam cuaca sejuk begitu. Dia tak henti-henti tersenyum.

‘Masih sakit kaki kau Nik?’

‘Dah okay dah sikit.’

‘Kita batalkan saja ke Poring esok?’

‘Eh! Kenapa pula?’

‘Kau kan masih kurang sihat.’

‘Alah … muscle pull ja Mi. Badan aku sihat. Bukan demampun. Lagipun kita dah janji dengan Yuri.’

‘Seingat aku…. dulu kita janji makan angin berdua. Tak ada orang lain lagi.’

‘Itu lain kalilah. Banyak masa lagi Mi’, jawabku lantas aku melompat ke tengah belakang Suhaimi. Suhaimi mendukung aku hinggalah kami sampai ke chalet penginapan. Tanganku berpaut kuat di pundaknya sedang tangannya mengampu berat badanku. Kami berbicara kecil hinggalah sampai. Sesekali aku mencium lehernya. Sesekali meraba-raba puting teteknya. Kuat juga Suhaimi ni fikirku sendiri. Yuri tertawa melihatkan aku di dukung Suhaimi.

‘Sakit kaki lagi ka Usu?’, tanya Yuri sebaik melihat kami. Dia terlebih dulu sampai.

‘A ah ….. nasib baik ada orang kuat ni. Kalau Yuri tadi tentu patah pinggang Yuri gendong Usu!’

Besoknya bagai yang dirancang kami bergerak menuju ke Poring yang tidak jauh dari kaki gunung Kinabalu. Puas berendam dalam air panas kami bergegas pula ke Kota Kinabalu. Check in hotel sementara menunggu flight esok hari.

‘Terimakasih Jo kasi pinjam kereta kau untuk aku.’

Jo tersenyum memandangku. ‘Anytime Nik.’

‘Eh Jo kereta ni kau ambil dari showroom ya? Habislah UMW kalau begitu!’

‘Silaka kau pondan. Kereta akulah.’ Aku ketawa mendengar ucapan Jo.

Jo menghantar kami ke airport. Aku tidak tahu bila lagi kami akan berjumpa. Masing-masing dengan jalan hidup yang kini berbeza.

Yuri tidur sepanjang penerbangan pulang. Mungkin keletihan. Aku asyik melihat raut wajah Yuri tatkala dia lena. Kelihatan begitu tenang dan damai.

‘You think Yuri knows about us?’, bisik Suhaimi ke telingaku.

Aku mengangkat bahu. ‘Mungkin dia tahu. Kau tahulah budak-budak sekarang.’

‘Ada dia kata apa-apa?’

‘Tak ada. Kenapa?’

‘Saja. Manalah tahu.’

‘Yang pasti mak dia mesti tahu.’ Kami sama-sama ketawa perlahan.

Mendarat di KLIA bayangan Latiff menjelma di depan mataku. Aku melihat kereta abang telah menunggu di depan. Belum pernah abang menjemput aku di lapangan terbang kenapa pula kali ini dia sendiri yang datang? Hatiku berbunga pertanyaan. Menjenguk ke dalam kereta aku melihat wajah Izzudin anak saudaraku tersengih memandang aku.

‘Eh Izzudin, bila balik?’ Izzudin bersalaman denganku lantas memeluk aku. Sudah besar panjang Izzudin. Sudah anak teruna. Izzudin membesar di depan mataku. Waktu itu aku masih tinggal bersama abang. Hinggalah bila Izzudin telah besar baru aku pindah keluar. Dengan aku dia memang rapat. Dulu dia sering bermain-main di bilikku. Bermain-main dengan barang-barangku yang baginya begitu menarik.

‘Baru semalam.’

‘Berapa lama semester break?’

‘3 bulan.’

‘Kenapa tak ambil kesempatan makan angin di Europe? Kan murah guna student card?’

‘Abah suruh balik. Dia tak nak hantar duit.’ Izzudin mencebek masam. Aku ketawa mendengar jawapan Izzudin. Setelah memperkenalkan Izzudin dengan Suhaimi dan Yuri dua pupunya kami meluncur ke rumah abang. Mungkin ini peluang bagi Yuri berkenalan lebih rapat dengan saudara maranya.

‘I need to go out lah Mi. Nak ikut?’

‘Takkan kau nak suruh aku tinggal di sini sorang?’

‘Apa salahnya? Lagipun bukan ada orang di rumah ni. Cuma kau, Yuri dan Izzudin. Akupun tak tahu yang lain ke mana.’

‘Tak lah. Aku ikut.’

Aku harap Duan ada di rumah. Selalunya time-time begini Duan sudah di rumah. Aku harap timingnya tidak berubah. Aku harap aku tidak salah meneka. Aku berharap sangat dapat berjumpanya. Duan terjerit melihat wajahku terjengol di depan pintu. Duan masih seperti dulu. Bubbly setiap kali bertemu denganku. Dia mengenyitkan matanya setelah aku perkenalkan Suhaimi kepadanya.

‘Sapa lagi tu Nik? Kau ni tak habis-habislah…..’, soal Duan sewaktu kami di dapur meninggalkan Suhaimi di ruang tamu.

‘Eh! Aku kan lawa! Apa yang nak diherankan?!’

‘Kau gilalah Nik. Kalau macam tu tak gunalah kau beriya-iya balik kampong. Back to square one juga.’

‘Aku punya ex-classmate. Kebetulan diapun balik kampong, akupun balik kampong. The rest is …… just happened Duan. Nature taking its course!’

‘Apa kerjanya?’

‘Eh kau ni! Macam mak ayam akulah pulak! Inspektor.’

‘Oh…..!’, Duan melopong mendengar jawapanku.

‘Nik ……’

‘Apa?’

‘Kau carikan untuk aku sorang boleh? Akupun nak abang uniform jugak ……’

‘Kau gilakah?! Kau ingat macam petik bunga tepi jalan? Pakai petik ja?!’

‘Habis Latiff kau nak simpan di mana?’

‘Di hati!’

‘Kau biar betul Nik. Kau jahatlah Nik.’

‘Aku betul-betul tak tahu Duan … Aku harap bila aku tak ada dia akan jumpa lain perempuan ka, setidak-tidaknya bertunang ka.’

‘Not likely to happen Nik. Mandrem kau lagi kuat!’

‘Celaka! Mana aku tau semua benda tu!’

‘Betul ke kau tak tahu semua benda tu Nik? Habis yang kau mudah bertukar pasangan ni? Macam tukar baju.’

‘Eh! Gilalah kau ni! Tu lah …. kawan lagi dengan cik gayah cik gayah yang kuat mandrem tu …. kau pun terikut sama! Sia-sia belajar sampai ke luar negeri, balik cari bomoh jugak! Aku tak tahu apa nak buat dengan Latiff Duan. Aku memang masih sayangkan dia. Kaupun tahu isi hati aku kan?’

Duan terdiam mendengar ulasanku. Minuman kami bawa ke ruang tamu. Kelihatan Suhaimi sedang membelek-belek album Duan. ‘Ini gambar kau di luar negeri dulu Nik?’

‘Mana?’. Suhaimi mengunjukkan album kepadaku.

‘Duan!!! Kau letak gambar aku di luar ni? Kau dah gila? Pecah lubang aku?!’

Duan relax mendengar teriakanku. ‘A ah .. aku buat marketing untuk kau! Apa salahnya?’. Aku mengerutkan dahi mendengar jawapan selamba dari Duan.

Sekali lagi Suhaimi kami tinggalkan. Aku ingin berbicara sendirian dengan Duan.

‘Ada Latiff datang lagi Duan?’

‘Ada.’

‘Habis apa kau cakap?’

‘Biasa. Aku tak tahu. Kau tak hubungi aku.’

Aku termenung panjang mendengar jawapan Duan. Hatiku bagai dirobek-robek bila teringatkan Latiff. ‘Ada kau cakap apa-apa dengan dia?’

‘As a matter of fact I did.’

‘Bila?’

‘Lepas kau datang melawat Yusdi kemudian lesap begitu saja.’

‘Apa kau kata?’

‘The truth. I’m sorry I was mad with you.’

‘Not important, pondan memang emosional. What is the truth?’

‘You are running away from him pasal kau sayang sangat dengan dia. Kau mahu dia cari lain perempuan.’

‘Did he buy it?’

‘That I do not know. I can’t read people’s mind ….. eiiii …. gross … reading other people’s mind!’. Aku ketawa melihatkan mimik muka Duan.

‘Can I borrow your phone?’

‘Kau nak call sapa?’

‘Call Latiff lah.’

‘Eh senangnya buat keputusan. Nah!’, ujar Duan lantas menghulurkan handsetnya kepadaku. Aku mendial nombor Latiff tapi unreachable. Talipon rumahnya juga tidak berjawab.

‘Unreachable.’

‘Kau tak guna handphone kau kenapa?’

Aku tersengih sebelum menjawab, ‘Tak mahu dia tahu nombor baru aku!’

‘Gilalah kau ni.’

‘Duan …. what happen to Baha? Hari tu ke rumah Yusdi aku tak nampak diapun. Sepatutnya dah keadaan Yusdi macam tu Baha should be around.’

‘Kau gila?! Kena tembak dengan Datuk karang.’

‘Aku pegi tak ada apa-apapun.’

‘Kau siapa? Abang kau siapa?’

‘So mana Baha sekarang?’

‘Tak tahu. Kau pergilah cari kat lorong mana-mana di KL ni kalau kau nak jumpa sangat.’

‘Ha?!’

‘Uhm …. drugs. Dia dengan Yusdipun dah lama putus. Tak silap aku Yusdi yang tinggalkan dia tak lama lepas kau balik kampong. Mamat tu lagi satu hal …. tak habis-habis ganggu aku dengan soalan mengenai kau! Penatlah akak layan tau tak Nik? Kau ni menyusahkan akak la sundel!.’

‘Yusdi is good at leaving people. That day masa kat rumah dia, dia cakap nak migrate. Dia ajak aku sekali.’

‘Habis….kau setujulah?! Memang sundal!’

‘Taklah. Nak buat apa?’

‘Habis apa kau nak buat sekarang?’

‘Tak tahulah Duan. Cam ni lah. Kalau kau jumpa Latiff lagi kau kasi tahulah aku di mana. I give you my permission to tell him so. Itupun kalau kau jumpa dia. Jangan pula kau yang sibuk talipon dia bagitau. Jangan bagi nombor talipon aku dah la. Boleh?’

‘Boleh. Akupun dah penat berbohong.’

‘Dah la. Abang akupun dah lama di luar tu. Kesian juga.’ Aku lebih dulu keluar mendapatkan Suhaimi.

‘Sorry Mi. Peribadi. Rahsia. Tak nak kau dengar.’ Suhaimi hanya tersenyum hambar mendengar ucapanku.

‘Kami nak be Bukit Bintang ni. Kau nak ikut?’

‘Buat apa ke Bukit Bintang? Ke BB?’

‘Choi!!! Itu zaman remajalah Duan.’

‘Okaylah. Kita jumpa lagi. Kau jangan buat perangai lagi Nik.’

Kami singgah minum sebentar di Bukit Bintang sambil melihat-lihat gaya orang yang lalu lalang sebelum pulang ke rumah. Di rumah abang sekali lagi aku disambut oleh suasana sepi. Kelibat Izzudin dan Yuri juga tidak kelihatan walaupun jam sudah menunjukkan hampir ham 2:00 pagi. Mana semua orang ni?

‘Kau mengantuk Mi? Kalau mengantuk pegilah tidur dulu.’

‘Tak lah.’

‘Tak nak tidur lagi kau kena dengar aku main piano. Dah lama aku tak main.’ Aku ke grand piano yang aku rasa tidak lagi dimainkan sekerap dulu. Jemariku menari-nari di atas papan kekunci, menari mengikut irama yang aku ingat. Sesekali aku mengalunkan suara mengikut melodi. Suhaimi diam memerhatikan aku bermain dan bernyanyi.

Sedang aku leka bermain, terlihat pintu rumah terkuak. Abang muncul di muka pintu diikuti oleh kakak dari belakang. Aku tak menghiraukan kedatangan mereka, masih dengan permainanku. Suhaimi lebih dulu bangun bersalaman dengan abang dan kakak. Selesai memetik piano aku berjalan menuju ke arah abang.

‘Lambatnya balik. Dari mana bang?’, jawab abang sambil menyambut salamanku.

‘Ada majlis.’

‘Lama tak tune piano ni bang? Sumbang.’

‘Tak da orang main Nik. Kau bawalah balik kampong’, kakak lebih dulu menjawab. Abang bukan tahu sangat hal di dalam rumah ni.

‘Tak naklah kak. Besar sangat. Pakai elektronik senang kak. Portable.’

‘Kawan saya ni bang. Kawan sekolah dulu. Sekarang dah balik kerja di kampong.’ Abang tersenyum memandang Suhaimi. Dapat aku rasakan Suhaimi sedikit gementar berhadapan dengan abang.

‘Mana Izzudin? Dah tidur?’

‘Entah. Keluar agaknya. Sayapun baru balik.’

‘Kamu berdua ni dari mana?’

‘Dari KK bang. Anak abang Kamal cucu pak long pun ada bersama kami. Mungkin Izzudin bawa dia keluar tengok KL agaknya.’

‘Okay di kampong tu Nik? Tak nak balik KL lagi?’

‘Okay bang. Rasanya tak kot buat masa ni. Saya lebih senang di sana.’

‘Jangan banyak sangat rehat Nik. Beku otak tu karang’, pesan abang lagi kepadaku. Kakak telahpun naik ke atas. Mungkin menukar baju. Mungkin tidor.

‘Buat macam rumah sendiri ya Suhaimi. Jangan segan-segan. Abang naik dulu.’ Suhaimi tersenyum mengiyakan kata-kata abang. Tubuhnya automatis tegak bagai mengadap pegawainya tatkala abang bercakap dengannya.

‘Kenapa kau kaku bercakap dengan abang aku Mi? Relaxlah!’

‘Aku gerun’.

‘Ha! Kau gerun? Dah la jom naik.’

‘Mainkan aku satu lagu lagi Nik’.

‘Lagu apa?’

‘Apa-apa saja.’

Aku menurut permintaan Suhaimi menuju ke piano lantas jemariku kembali menari menyusun irama. Kali ini aku mainkan lagu Love Story. Lebih mudah untuk aku alunkan. Suaraku menerawang memenuhi ruang rumah. Suhaimi memerhatikan aku dengan mata yang berkaca. Sesekali aku menyuruhnya join. Dia hanya menggelengkan kepala.

‘Kau masih boleh menyanyi Nik.’ ujar Suhaimi bila aku selesai.

‘Really? Aku dah tak minatlah Mi. Untuk diri sendiri bolehlah. Dah la. Jom tidor.’

‘Jom.’

Aku tidak tahu pukul berapa Izzudin dan Yuri pulang malam itu. Biarlah. Izzudin pastinya akan menjaga Yuri yang tidak biasa dengan selok-belok KL. Aku pasti.

‘Bila balik kampong Nik?’, soal abang sewaktu sarapan.

‘Lepas ni lah.’

‘Hmm…. tak nak tunggu 2 3 hari lagi?’

‘Taklah bang. Suhaimi kerja. Abang Kamalpun tentu risau tentang Yuri.’

Abang mengiyakan jawapanku. ‘Nak duit?’

‘Tak payahlah bang.’ Aku terasa Izzudin menendang kakiku di bawah meja.

‘Eh! Kenapa tendang kaki Pak Nik ni?’, aku sengaja bertanyakan Izzudin di depan abang. Merah padam muka Izzudin bila aku bersuara lantang begitu.

‘Nak duit? Mintalah sendiri. Itupun takut?’, kataku lagi sambil ketawa. Abang cuma memerhatikan gelagat kami berdua.

‘Izzudin ni banyak manapun habis. Kau manjakan dia sangat Nik’, kakak bersuara menegur aku dan Izzudin.

‘Izzudin ikut Pak Nik balik boleh?’, tanya Izzudin kepadaku.

‘Pak Nik tak kisah but I don’t think your dad likes it though. Izzudin kan baru sampai? Tunggulah seminggu dua lagi.’

‘Yuri tinggal sini boleh? Izzudin tak da kawan. Pak Nik jangan balik lagi boleh?’ Kasihan aku mendengar keluhan Izzudin. Abang masih tetap diam mendengar perbualan kami.

‘Tak bolehlah Izzudin. Nantilah Izzudin datang sendiri ke kampong. Itupun kalau abah benarkan.’ Izzudin diam tak membalas saranan aku. Aku tahu dia marah.

‘Pergilah rumah Mak Ngah. Aliff kan ada?’

‘Kak Ngah kau tak ada. Pergi umrah satu famili’, abang menjawab.

‘Amboi! Banyaknya duit.’

Sepanjang perjalanan pulang itu aku terbayangkan wajah abang yang tersenyum menghantar aku pulang. Garis di wajah abang semakin bertambah namun kelihatannya abang tetap gagah. Abang yang mengambil alih tempat ayah dalam usianya yang begitu muda, namun abang berjaya melaksanakan tanggungjawabnya tanpa pertolongan sesiapapun. Yang aku ingat dulu abang sering membawa aku ke madrasah setiap senja. Itupun abang terpaksa menemankan aku mandi di telaga kerana aku takutkan pokok besar di tepi telaga. Bukan apa setiap kali aku menyiram air di kepala aku merasakan ada lembaga yang keluar dari pokok besar itu ingin membaham aku. Abang yang terkocoh-kocoh menarik tanganku melajukan langkah ke madrasah kerana aku sering lewat, sedang Kak Ngah tidak habis-habis meleteri aku. Sembahyang berjemaah di sana dan mengulangkaji di sana sementara menunggu waktu Isyak. Kami sering belajar di madrasah kerana lampu di sana lebih terang berbanding di rumah. Pak Imam yang mungkin memahami dan bersimpati dengan kami adakalanya membiarkan kami mentelaah di sana. Adakalanya aku tertidur menunggu abang menyiapkan kerjanya. Adakalanya aku dipanggil Pak Imam. Aku disuruh recite surah-surah lazim didepannya. Adakalanya aku disuruh recite doa qunut. Dia akan membetulkan mana-mana kesilapan bacaanku dengan lemah-lembut. Aku bersyukur abang memilih untuk tidak mengabaikan pelajarannya demi Kak Ngah dan aku. Kalaulah abang berbuat begitu tentunya aku tidak akan berada di tahap sekarang. Kerana contoh yang ditunjukkan abanglah aku lulus peperiksaan demi peperiksaan dengan cemerlang. Dengan wisdom yang abang miliki juga, dia berjaya membimbing kami dua beradik, aku dan Kak Ngah hingga berjaya. Aku juga bertuah punya kakak ipar yang memahami tanggungjawab yang dipikul abang. Kakak tidak pernah mengenepikan kami. Aku bersyukur sepanjang perjalanan hidupku, aku bertemu dengan segala kemujuran. Segalanya dipermudahkan untuk aku. Aku bersyukur yang teramat sangat. Tidak dapat aku bayangkan andainya Tuhan menarik balik segala nikmat yang telah diberikan. Akan apakah aku? Akan jadi seperti Bahakah aku? Aku juga terbayangkan kelibat wajah Izzudin yang menghantar aku pagi tadi. Izzudin yang berada dalam pelukan abahnya. Sebelah tangan abang melingkar di leher Izzudin. Kesian melihatkan Izzudin yang adakalanya bersendirian di rumah besar itu. Ingin aku membawa Izzudin bersama, namun aku juga mahu dia menghabiskan masa dengan abang dan kakak.

Tidak banyak yang kami bualkan sepanjang perjalanan pulang itu. Yuri terlena di belakang. Sewaktu giliran aku memandu Suhaimi mengambil kesempatan memejam mata.

‘Penat ka Mi?’

‘Sikit’

‘Kerja esok?’

‘Lusa.’

‘Okaylah tu. Esok boleh sambung rehat.’

Kami menghantar Yuri pulang malam itu. Abang Kamal dan Kak Wan tentunya berbangga dengan pencapaian Yuri. Kak Wan seperti biasa sibuk dengan rambutku yang panjang. Sibuk menyuruh aku gunting. Sibuk menyuruh aku dan Suhaimi makan di rumahnya.

‘Temankan aku malam ni ya Mi. I don’t want to be alone.’

‘Boleh. Untuk kau anything. Akupun tak terasa nak balik ke rumah. Sunyi.’ Aku tergelak mendengar jawapan Suhaimi.

Sewaktu melangkah keluar dari restoran di bandar keesokan harinya, aku tiba-tiba terkaku. Aku tidak lagi mendengar apa yang dikatakan Suhaimi. Perkataannya bagai angin lalu yang hinggap sebentar di cuping telingaku tanpa aku fahami apa butirannya. Terasa kering darahku. Kalau ditoreh lenganku pun mungkin tidak akan berdarah.

‘Kenapa Nik?’ soal Suhaimi melihatkan perubahan reaksiku.

Aku diam tidak menjawab. Cuma pandangan mataku yang tetap merenung ke depan. Merenung sekujur tubuh yang berada beberapa ela dariku. Sekujur tubuh yang sudah lama tidak bersua wajah denganku. Suhaimi mengikut pandangan mataku. Cuma sepatah perkataan yang diucapkannya, ‘Mus!’.

###

8 Gay Erotic Stories from Niki R

Perjalanan 2

'Kau pasti Nik? Kenapa tetiba macam ni? Apa yang tak kena?', soal Duan bertubi-tubi bagai peguam yang berhujah di mahkamah. Aku tak berpeluang menjawab selain merenung mata hitamnya. 'Don't look at me like that sial! Takut aku!', ujar Duan lagi kepadaku. 'Apa yang kau takutkan? Bukan kau tak kenal aku?!', balasku sambil tertawa kecil. 'Mata syaitan kau tajam Nik, kau sendiripun tahu.

Perjalanan 3

Aku terus mendiamkan diri dari Latiff. Emailnya aku biarkan tanpa balasan. Bukan aku tak sayang. Bukan aku tak cinta. Kerana sayanglah aku begini. Kerana terlalu cintakannyalah aku begini. Mungkin aku terlalu takutkan sesuatu yang aku sendiri tidak pasti. Takutkan ketidaktentuan masa depan kami. Takut jika nanti aku terlalu sayangkannya hingga sukar melepaskan bila sampai waktunya aku berbuat

Perjalanan 4

Sejak dari kejadian malam itu Suhaimi semakin kerap menghabiskan masa denganku. Hampir setiap hari. Ada kalanya aku turut merasakan sepi tatkala Suhaimi tidak bersamaku. Sepi yang tidak dapat aku terangkan kenapa. Benarlah kata orang perasaan kasih dan sayang itu sebenarnya boleh disemai dan dipupuk. Ia akan tumbuh jika kita sering menyemai dan membaja kasih dan sayang itu dengan penuh

Perjalanan 5

‘Nik…. Mana kau?’, suara Duan jelas kedengaran di talipon. ‘Aku ….. aku ……’, serba salah aku dibuat Duan. ‘Aku! Aku! Di mana kau?’ Aku menghela nafas sebelum menjawab soalan Duan, ‘Aku on the way nak balik kampong.’ ‘Balik kampong? Kau dah di KL? Kau dah melawat Yusdi?’ ‘A ah… I was there.’ ‘Was there?!’ ‘Hum hum …. I was’, aku semakin diserang soalan Duan yang bertubi-tubi

Perjalanan 6

Mus! Sudah sekian lama aku tidak bersua wajah dengan Mus. Selepas perkahwinannya aku terus menyepikan diri walaupun pernah beberapa kali Mus menghubungi. Untuk apa lagi? Waktu itu terasa benar diri ini tidak lagi dihargai. Terasa benar diri ini tidak lagi diperlukan. Aku takut dikatakan hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Aku takut. Aku mengelak setiap kali Mus ingin bertemu. Aku

Perjalanan 7

Apa lagi yang harus aku lakukan? Apakah yang terbaik? Takkan aku harus mengikut saranan Suhaimi? Lari kembali ke KL? Lari dari semua dan segala-galanya yang telah aku bina di sini? Tak mungkin! Sia-sialah apa yang telah aku lakukan selama ini jika begitulah kesudahannya. Sia-sialah pengorbanan aku selama ini. Pun kepada siapakah harus aku mengadu? Dengan siapakah harus aku meminta pendapat

Perjalanan 8

‘What are you doing here?’ ‘Well….. you called. So I come running!’ ‘Kau memang gila!’ Yusdi cuma tersengih memandang aku. ‘Maybe I am, but you wouldn’t mind, would you?!’ Aku cuma menggeleng kepala mendengar bicara Yusdi yang sememangnya confident malah adakalanya terlalu konfiden hingga over. ‘Macamana kau cari aku?’ ‘You told me kau di Bali. The rest bukannya susah sangat

Perjalanan 9

‘Hmm …. ada kau fikirkan pasal aku?’ ‘Ada. Hari-hari. Aku tak pernah lupa. Sungguh. Tapi …….’ Latiff tersenyum mendengar pengakuanku. ‘Tapi apa …..? Talk to me.’ ‘Semakin hari aku semakin takut dengan kau Latiff.’ ‘Takut dengan aku?’ ‘Kau tentu lebih arif Latiff. Aku takut kerana kau benar-benar membuatkan aku hilang akal. Aku terlampau sayangkan kau melebihi segala-galanya.

###

Web-02: vampire_2.0.3.07
_stories_story